Da je sistem registrovanja zasnovan na kubikaži nešto najgore što je moglo da snađe vozače u našoj zemlji donekle je istina, ali da je tu kraj plaćanjima – to nažalost, sigurno, nije. Pred pojedinim vozačima slede novi izdaci, istina jednokratni, a koliko će jedan deo nas morati da zavuče duboko ruku u džep zavisi od toga šta vozimo.

Nemojte se iznenaditi ako vam sledeći put, kada idete na regularno godišnje produženje registracije, zatraže ili preciznije saopšte da ćete morati da izvadite novu saobraćajnu dozvolu. Ako pitate zašto, verujte ni mi sami ne znamo precizan odgovor.


Naime, vozači koji voze vozila iz A, B i C segmenta (moramo dodati da ako je tip vozila – kupe, rizik se dodatno povećava) predstavljaju potencijalnu metu novog zakona prema kome će vaše vozilo, od ove pa svaku sledeću godinu, umesto na 5 važiti na 4 mesta. Problematična je, kao što i sami pretpostavljate, zadnja klupa odnosno broj putnika koje možete smestiti na njoj. Sem ako nije u pitanju neki sportski automobil, ovaj broj je za zadnju klupu do sada bio regularnih 3 mesta. Međutim, to će se u budućnosti promeniti pa ćete svoje vozilo morati da registrujete na 2, odnosno ukupno 4 mesta.

Ruku na srce, kod nekih automobila je to i jasno, odnosno nije potrebno navoditi dodatna objašnjenja (Ford Ka, Ford Puma). Međutim, spisak automobila se ne završava kod ova dva, već je malo poduži i obuhvata i neka druga, značajno veća, vozila (Opel Astra G kupe).

Nažalost, novu saobraćajnu dozvolu će morati da plati vozač i ona će ga koštati nešto manje od 1.500 dinara. I donekle bi sve bilo u redu da kod pojedinih, reći ćemo „spornih“, vozila za vađenje nove saobraćajne dozvole ne bi bila potrebna potvrda proizvođača koja se, gle čuda, takođe plaća. Koliko se plaća zavisi od toga koji automobil vozite, ali kako saznajemo, potvrda će vas izaći od 1.500 dinara pa naviše.

Kako se veličina ljudi nije menjala, kao ni vozila, odnosno problematični modeli od kako su napustili fabriku, glavno pitanje je zašto ta vozila nisu od početka važila na 4 mesta? Da li je to propust nekih državnih organa ili možda proizvođača, to još uvek ne znamo, ali svima je jasno da to sigurno nije krivica vozača, pa i pitanje glasi zašto za taj propust moraju oni da snose teret.

Spisak vozila koja podležu ovoj kategoriji pogledajte na ovom linku: