Ostali sportovi

VELIKA OČEKIVANJA PRED OLIMPIJSKE IGRE: Srpski veslači u subotu putuju u Rio (FOTO)

Objavljeno: 29.07.16 u 11:50

Ekspedicija srpske veslačke reprezentacije koju čine dvojac bez kormilara Miloš Vasić, Nenad Beđik, dubl skul Marko Marjanović, Andrija Šljukić, član Selektorske komisije Veslačkog saveza Srbije Nebojša Ilić i trener reprezentacije Aleksandar Ivković u subotu, putuju u Rio de Žaneiro gde će od 6. do 13. avgusta učestvovati na regati 31. letnjih olimpijskih igara.

Došao je i taj dan. Posle završnih priprema koje su sprovedene u našoj zemlji ekspedicija srpske veslačke reprezentacije će se u subotu, 30. jula 2016, sa aerodroma „Nikola Tesla“ otisnuti put Rio de Žaneira gde će učestvovati na regati 31. letnjih olimpijskih igara. Na veslačkom takmičenju, koje će od 6. do 13. avgusta biti održano na regatnoj stazi u Laguni Rodrigo de Freitas je u samom centru grada, naše veslanje će predstavljati dva čamca – dvojac bez kormilara Miloš Vasić, Nenad Beđik i dubl skul Marko Marjanović, Andrija Šljukić. Član Selektorske komisije Veslačkog saveza Srbije i trener dvojca bez kormilara Nebojša Ilić pred odlazak na poprište najvećeg svetskog sportskog događaja u 2016. bio je kratak:

– Momci su odlično odradili završne pripreme prvo na Vlasinskom jezeru, a potom i na Gružanskom. Imali smo idealne uslove za rad i ovom prilikom se na tome zahvaljujem Ministarstvu omladine i sporta i Olimpijskom komitetu Srbije. Odlazimo u Rio maksimalno motivisani da srpski sport i veslanje prikažemo u najlepšem svetlu. Stižemo na poprište Igara već u subotu uveče i imaćemo sedam dana za aklimatizaciju, što je sasvim dovoljno – istakao je Ilić.

Milošu Vasiću će Igre u Riju biti druge uzastopne na kojima se ogledao. Pre četiri godine u Londonu bio je član četverca bez kormilara koji je zauzeo 10. mesto.

– Odradili smo odličan posao u završnim pripremama i sigurno je da smo formu podigli na najviši nivo, što je i bilo planirano na početku sezone. U odnosu na poslednju proveru – Svetski kup u Poznanju sredinom juna gde smo osvojili peto mesto napredovali smo na polju brzine i tehnike, a nadam se i verujem da ćemo u Riju izveslati svoje najbolje trke u karijeri. U protekle dve godine pokazali smo da ovaj dvojac pripada vrhu svetskog veslanja.

– Lane smo osvojili tri bronzana odličja na najvećim međunarodnim takmičenjima, uključujući i Svetsko prvenstvo u Ožibeleu na kojem su mahom veslale posade koje će nas očekivati i u Riju. Iako ove godine, i zbog sticaja određenih okolnosti, nismo uspeli da se domognemo postolja, prvo na Evropskom prvenstvu za seniore u Brandenburgu, a potom i na Svetskom kupu u Poznanju, nismo izgubili samopouzdanje. Naprotiv. Ova takmičenja su nam, uostalom, služila samo kao priprema za Olimpijske igre, a i na njima smo bili na visokom nivou – kaže Vasić i dodaje o rivalima na olimpijskoj regati.

– Sve je manje-više poznato. Svetski rekorderi, Novozelanđani Bond i Marej, neporaženi u dvojcu od 2009, vodiće glavnu reč a, kao što je bio slučaj u proteklih sedam godina, biće glavni favoriti za zlato. Pored njih dvojce za finale će ravnopravno konkurisati još pet-šest posada, a u toj grupi smo svakako i mi. Odvojio bih Britance Sinklera i Inesa, Australijance Lojda i Tarina, Holanđanine Brasa i Stinmana, Južnoafrikance Brajtana i Kilinga, Francuze Šardija i Mortelea… Međutim, lako može da se dogodi da neko iznenadi, kao što je bio slučaj na ovogodišnjem šampionatu Starog kontinenta u Brandenburgu kada su evropski prvaci postali Mađari Juhas i Simon, koji su se potom u Lucernu plasirali i na Igre u Riju.

index 2

Štroker Nenad Beđik je na olimpijskim igrama debitovao u Londonu 2012. U dvojcu bez kormilara sa Nikolom Stojićem stigao je do B finale koje nisu veslali zbog povrede Stojića.

– Završne pripreme su prošle dobro, ako se izuzmu tri dana kada smo trenirali smanjenim intezitetom zbog virusa koji me je „zakačio“. Za razliku od Londona u Rio putujem sa mnogo većima ambicijama tim pre što je ovaj dvojac zvanično treći na svetu. Međutim, bez obzira na to ne osećamo nikakav pritisak i imamo samo jednu želju – da svaku trku izveslamo na maksimalnom nivou. Na licu mesta ćemo videti za koji će to plasman biti dovoljno, a mnogo toga će biti jasnije posle samih kvalifikacija.

– Vasić i ja smo i po godinama relativno mladi, a, poredeći se sa nekim rivalima, imamo mnogo manje iskustva. Smatram da naše vreme tek dolazi, a i posle Olimpijskih igara u Riju još dugo ćemo biti akteri najvećih svetskih takmičenja. Dobro smo se informisali i pripremili za sve što će nas očekivati u Riju. Tu pre svega mislim na samu regatnu stazu. Prošle godine je na njoj održano Svetsko prvenstvo za juniore. Prvih 1000 metara staza je na najširem delu jezera i ima dosta bočnog vetra. Druga „hiljadarka“ je u kakvoj-takvoj zavetrini. S tim u vezi i neke treninge na Vlasinskom i Gružanskom jezeru su prilagodili tim uslovima, sve sa ciljem da ne dozvolimo da nas bilo šta iznenadi.

– Na Evropskom prvenstvu za seniore u Brandenburgu na kojem su zauzeli peto mesto plasman su „skrojili“ uslovi na stazi, a vrlo lako može da se desi da se isto ponovi i na Igrama. Po dolasku u Rio imaćemo čak sedam dana da „okusimo“ stazu pre početka regate. Posebno sam srećan jer ćemo biti prvi sportisti iz Srbije koji će ući u Olimpijsko selo. Regatna staza je, inače, na sat vremena vožnje od Sela, a na njoj postoje brojni objekti gde ćemo moći da se odmaramo između treninga i trka.

[stextbox id=“hotsport_text_box“]

Čekajući olimpijsko odličje od 1984.

Srpsko veslanje čeka na olimpijsko odličje 32 godine. Na Olimpijskim igrama u Los Anđelesu 1984. dubl skul Zoran Pančić, Mile Stanulov sa trenerom Srboljubom Saratlićem osvojio je bronzanu medalju. Četiri godine ranije na Olimpijskim igrama u Moskvi isti čamac sa istim trenerom postao je olimpijski vicešampion. Ova dva odličja su za sada jedina za neke srpske veslače na olimpijskim igrama.

[/stextbox]

Na olimpijskoj regati u konkurenciji dvojaca bez kormilara takmičiće se 13 čamaca. Pored našeg ogledaće se i posade Novog Zelanda, Velike Britanije, Holandije, Italije, Australije, Južnoafričke Republike, Francuske, SAD, Španije, Rumunije, Češke i Mađarske. Kvalifikacije u ovoj disciplini zakazane su za 6. avgust za 15,30 č po našem (10,30 č po lokalnom vremenu). Dan kasnije je repesaž (14,30 č), dok je polufinale na programu 9. avgusta (14,50 č). Finale (14,52 č) i B finale (13,30 č) su 11. avgusta.

Treneru dubl skula i reprezentacije Srbije Aleksandru Ivkoviću Igre u Riju biće prve na kojima vodi neku ekipu. Poput Ilića bio je kratak pred odlazak za Rio.

– Plan i program završnih priprema odrađen je do tančina, zahvaljujući i podršci Ministarstva omladine i sporta i Olimpijskog komiteta Srbije koji su nam obezbedili sve uslove za treninge. Putujemo u Rio da se borimo za što bolji plasman, a jedino što mogu da garantujem da će se ovaj čamac u svakoj trci fanatično boriti – rekao je Ivković.

Marko Marjanović je osetio dah olimpijskih igara u Londonu 2012. ali samo kao posmatrač budući da je bio rezerva za dvojac bez kormilara i četverac bez kormilara.

– Odlazimo u Rio prožeti ogromnom pozitivnom energijom i samopouzdanjem, tim pre što smo perfektno odradili poslednjih mesec dana priprema. Međutim, za ovo takmičenje se ne pripremao samo poslednjih 30 dana već pune četiri godine, tj. od kraja Igara u Londonu. Na njima sam bio posmatrač tako da otprilike znam šta mogu da očekujem i u Riju. Bitno je i da sedam dana koje ćemo imati na raspolaganju na stazi u Laguni Rodrigo de Freitas pred početak takmičenja maksimalno iskoristimo da dobro naštelujemo čamac i još malo istempiramo formu za start regate.

– Atmosfera u čamcu je sjajna, željni smo trkanja i dokazivanja, a presrećan sam što ću se sa Šljukićem ogledati na najvećem svetskom sportskom takmičenju, koje je posebno značajno jer se održava samo jednom u četiri godine i koje je za sve sportiste san od kako odradi prvi trening. Bez obzira na to i ovu regatu doživljavamo kao svaku drugu, tj. priliku da napravimo pomak i da kada i ona prođe nastavimo da se krećemo uzlaznom linijom ka nekim narednim izazovima – kaže Marjanović i dodaje – Idemo korak po korak i trenutno razmišljamo samo o prve dve trke, kvalifikacijama i repesažu, posle kojih će se videti koje je to „13-to prase“ koje neće stići do polufinala. Tek nakon toga svima će misli biti usmerene ka borbi za finale.

index 1

Štroker dubl skula Andrija Šljukić biće jedan od najmlađih učesnika veslačkog takmičenja u Riju, ujedno i jedini član srpskog veslačkog tima za ovo takmičenje bez ikakvog olimpijskog iskustva.

– Ovo je ubedljivo najveći izazov koji ću imati u dosadašnjoj karijeri, a još izgleda nisam svestan toga. Možda će mi se „upaliti“ lampica kada stignem u Rio i kada na jednom mestu vidim najveće svetske sportske asove. Nestrpljiv sam i jedva čekam da počne. U toku završnih priprema nismo imali većih problema, ako se izuzme moja mala pauza zbog viremije. Odradilo smo sve planirano, a samopouzdanje nam podgreva činjenica da smo na treninzima postigli svoja najbolja vremena na svim deonicama na kojima smo radili testove. Radili smo i po vetru i po kiši tako da nas u Riju ništa ne može iznenaditi – smatra Šljukić.

– Konkurencija će biti izuzetno jaka, a veliki broj čamaca su u veoma uskom krugu kandidata za finale. Odvojio bih svetske rekordere i svetske prvake braću Sinković iz Hrvatske, Novozelanđane Mansona i Harisa, Britance Valtona i Kolinsa, Francuze Bušerona i Andridijasa, Norvežanine Borha i Tuftea, Azerbejdžance Jotova i Aleksandrova, Litvance Griskonesa i Ritera… Mi smo u jedinoj i poslednjoj proveri za Rio – Svetskom kupu u Poznanju bili šesti, ali to nije realan pokazatelj budući da smo na ovom takmičenju nastupili svega 20-tak dana posle Olimpijske kvalifikacione regate u Lucernu. Prve dve trke iz Poznanja, koje su nas odvele u finale, trebalo bi da budu recept i za takmičenje u Riju.

Na olimpijskoj regati u konkurenciji dubl skulova takmičiće se 13 čamaca. Pored našeg ogledaće se i posade Hrvatske, Litvanije, Novog Zelanda, Nemačke, Australije, Francuske, Azerbejdžana, Velike Britanije, Kube, Italije, Rumunije i Norveške. Kvalifikacije u ovoj disciplini zakazane su za 6. avgust za 16,30 č po našem (11,30 č po lokalnom vremenu). Dan kasnije je repesaž (14,50 č), dok je polufinale na programu 9. avgusta (15,30 č). Finale (15,24 č) i B finale (13,50 č) su 11. avgusta.

Četiri ruske posade isključene sa Igara u Riju

Zbog sistemskog dopinga sportista, u kom je udela imalo i Ministarstvo sporta Rusije, Međunarodni olimpijski komitet je dao preporuku da svaka federacija ponaosob odluči o sudbini učešća ruskih sportista u Rio de Žaneiru. S tim u vezi Izvršni komitet Svetske veslačke federacije je doneo odluku da od pet kvalifikovanih ruskih posada za Igre u Riju isključi četiri. Tako će Rusija u Riju imati samo jedan čamac i to četverac bez kormilara. Umesto ruskih muškog osmerca, ženskog osmerca, četverac bez kormilara za lake veslače i ženskog dubl skula za lake veslačice nastupiće posade Italije, Australije, Grčke, odnosno Italije.

Srpski veslači i treneri na OI u Riju

Ime i prezime: Miloš Vasić
Datum i mesto rođenja: 10. januar 1991, Loznica

Najveći uspesi u karijeri: bronzana medalja u dvojcu bez kormilara na Svetskom prvenstvu za seniore u Francuskoj 2015; bronzana medalja u dvojcu bez kormilara na III Svetskom kupu u Švajcarskoj 2015; bronzana medalja u dvojcu bez kormilara na Evropskom prvenstvu za seniore u Poljskoj 2015; srebrna medalja u četvercu bez kormilara na Prvom svetskom kupu u Sloveniji 2010; bronzana medalja u dvojcu bez kormilara na Svetskom prvenstvu za seniore do 23 godine u Austriji 2013; bronzana medalja u četvercu bez kormilara na Evropskom prvenstvu u Italiji 2012; 10. mesto u četvercu bez kormilara na Olimpijskim igrama u Londonu 2012; višestruki državni prvak

Ime i prezime: Nenad Beđik
Datum i mesto rođenja: 14. april 1989, Subotica

Najveći uspesi u karijeri: bronzana medalja u dvojcu bez kormilara na Svetskom prvenstvu za seniore u Francuskoj 2015; bronzana medalja u dvojcu bez kormilara na III Svetskom kupu u Švajcarskoj; bronzana medalja u dvojcu bez kormilara na Evropskom prvenstvu za seniore u Poljskoj 2015; zlatna medalja u dvojcu bez kormilara na Evropskom prvenstvu za seniore u Španiji 2013; bronzana medalja u dvojcu bez kormilara na Evropskom prvenstvu za seniore u Italiji 2012; B finale u dvojcu bez kormilara na Olimpijskim igrama u Londonu 2012; višestruki državni prvak

Ime i prezime: Marko Marjanović
Datum i mesto rođenja: 24. novembar 1985, Beograd

Najveći uspesi u karijeri: srebrna medalja na Olimpijskoj kvalifikacionoj regati u Lucernu 2016; srebrna medalja u dubl skulu na I Svetskom kupu na Bledu 2015; srebrna medalja u dubl skulu na Evropskom prvenstvu u Bugarskoj 2011; srebrna medalja u četvercu sa kormilarom na Svetskom prvenstvu u Nemačkoj 2007; srebrna medalja u dvojcu bez kormilara na Svetskom prvenstvu za seniore do 23 godine u Belgiji 2006; višestruki državni prvak

Ime i prezime: Andrija Šljukić
Datum i mesto rođenja: 8. septembar 1995, Beograd

Najveći uspesi u karijeri: srebrna medalja na Olimpijskoj kvalifikacionoj regati u Lucernu 2016; srebrna medalja u skifu na Svetskom prvenstvu za seniore do 23 godine u Bugarskoj 2015; srebrna medalja u skifu na Svetskom prvenstvu za juniore u Litvaniji 2013; srebrna medalja u dubl skulu na Evropskom prvenstvu za juniore u Belorusiji 2013; zlatna medalja u skifu na Balkanskom prvenstvu u Srbiji 2013; bronzana medalja u dvojcu bez kormilara na Svetskom prvenstvu za juniore u Bugarskoj 2012; višestruki državni prvak

Ime i prezime: Nebojša Ilić
Funkcija: član Selektorske komisije Veslačkog saveza Srbije i trener dvojca bez kormilara
Datum i mesto rođenja: 27. avgust 1961, Beograd
Broj medalja na najvećim takmičenjima: 26 – osam zlatnih, sedam srebrnih i 11 bronzanih

Olimpijske igre: OI u Sidneju 2000. (peto mesto dvojac bez kormilara Đorđe Višacki, Nikola Stojić), OI u Atini 2004. (peto mesto dvojac bez kormilara Mladen Stegić, Nikola Stojić), OI u Pekingu 2008. (sedmo mesto dvojac bez kormilara Goran Jagar, Nikola Stojić), OI u Londonu 2012. (B finale mesto dvojac bez kormilara Nenad Beđik, Nikola Stojić)

Ime i prezime: Aleksandar Ivković
Funkcija: trener reprezentacije i trener dubl skula
Datum i mesto rođenja: 10. oktobar 1977, Beograd
Broj medalja na najvećim takmičenjima: 13 – dve zlatne, šest srebrnih i pet bronzanih