Abu Dabi, glavni grad Ujedinjenih Arapskih Emirata obećava da će ovo biti najuzbudljivije otvaranje sezone u poslednjih devet godina.

[yuzo_related]

Ove godine u trkama će učestvovati ukupno 14 pilota takmičara. Grupa je podmlađena novim pilotima, novim članovima tima, novom tehnologijom i novim formatom takmičenja, a da ne spominjemo upražnjeno mesto na vrhu rang liste nakon penzionisanja Pola Bonoma, svetskog šampiona iz 2015. godine.

Tokom probnog trening leta koji je predvodio Australijanac Met Hol, piloti Kirbi Čemblis iz Amerike i Nikolas Ivanof iz Francuske vinuli su se iznad Abu Dabija koji se sve više širi i samim tim menja svoj izgled svake godine.

Glavni grad UAE je širom sveta poznat po svojim arhitektonskim inovacijama, a kranovi koji se nalaze po celom gradu svake godine izrode novo arhitektonsko čudo. Leteći u svojim trkačkim avionima, letački trio je mogao sve to da vidi, od poznatih kupola Palate Emirata i lukova mosta šejika Zajeda, do neverovatnog kontrasta između nepreglednih pustinja u unutrašnjosti i ljudski uzgojenog zelenila na obali.

Holovo vođstvo na stazi je bilo simbolično, imajući u vidu njegovu reputaciju. Nakon što je u 2015. godini završio drugi u šampionatu iza Pola Bonoma iz Velike Britanije, koji se na kraju prošle sezone penzionisao, Hol je pilot kojeg će svi juriti, jer i on juri svoju prvu titulu. Australijanac će morati da iskoristi sav svoj arsenal, kako bi odbio Čemblisa i Ivanofa, ali i ostatak pilota, uključujući Austrijanca Hanesa Arha, Čeha Martina Šonku, ali i po prvi put pilota sa Balkana Petera Podlunšeka iz Slovenije.

Što se tiče formata takmičenja, on će u odnosu na prošlu sezonu biti promenjen, a fokus će biti više na postignutom vremenu što će istaći sposobnosti pilota i njihovih timova. 14 pilota takmičiće se po eliminacionom sistemu za prolaz u narednu fazu takmičenja, a grupu će popuniti najbrži gubitnik iz kvalifikacija. U drugoj rundi takmičenja, osam pilota će se takmičiti na osnovu vremena koje su postigli u prvoj rundi takmičenja. Tako će se najbrži pilot takmičiti protiv pilota sa osmim vremenom, drugi sa sedmim i tako dalje. Pobednik svake trke prolazi među finalnih 4.

Još jedna promena u sistemu takmičenja se odnosi na takmičenje po parovima. U slučaju da ni jedan pilot ne uspe da ostvari validno vreme u narednu rundu takmičenja će proći drugi “najbrži gubitnik”.

– Mi konstantno težimo da poboljšamo format takmičenja kao i da obezbedimo jednake uslove za sve takmičare. U 2015. godini smo imali isti sistem uparivanja u prvoj i drugoj rundi takmičenja. Sada je to promenjeno i vreme ostvareno u prvoj rundi direktno utiče na raspored takmičenja u drugoj rundi, objasnio je direktor trke Džim DiMateo i dodao

– Verujemo da je ovaj sistem takmičenja daleko pravičniji za pilote i da će poboljšati takmičenje na svim lokacijama, a posebno rezultate.