GROBARI U ŠOKU: Da li marketing uništava dugogodišnju lojalnost?!
Uprkos obnovi sezonskih ulaznica, problemi u Partizanu!
Košarkaški klub Partizan nedavno je objavio da je više od 11.500 navijača obnovilo sezonske ulaznice, uprkos rastu cena u odnosu na prošlu godinu. Jasno je da su ostanak ključnih igrača iz prošle sezone, u kojoj su crno-beli osvojili ABA ligu i Superligu, kao i dolazak Džabarija Parkera, Šejka Miltona i Dilana Ostekovskog, motivisali pristalice da obezbede karte za domaće mečeve u Evroligi, regionalnom takmičenju i domaćoj Superligi. Ipak, ne može se reći da je sve idealno.
Jedan deo vlasnika sezonskih karata izrazio je nezadovoljstvo pojedinim potezima klupske uprave i marketinga. U tekstu objavljenom na sajtu „Humska magazin“, jasno su navedeni razlozi za zabrinutost.
Pod naslovom „Marketing potezi KK Partizan: Kratkoročna dobit, dugoročni rizik“, istaknuto je nekoliko ključnih stavki:
– Zatvaranje osnovnog sadržaja iza pretplate (Part+) i forsiranje alternativnih simbola narušavaju dugoročnu vidljivost i identitet kluba.
– Lojalni navijači koji su prihvatili veće cene sezonskih karata dodatno su opterećeni.
– Problemi sa ticketingom (pad sajta, duple prodaje sedišta) urušavaju poverenje.
– Pozitivni efekti poput rituala, lojalnosti, zadovoljstva navijača i vrednosti za sponzore nisu odmah monetizovani, ali jačaju brend i buduće prihode.
– Predlog: deo sadržaja treba ostati besplatan (YT), Part+ da postane premium dodatak, zvanični grb da ostane centralni znak, ticketing da bude stabilan, a mišljenje navijača uključeno u odluke.
Navijači Partizana već godinama ulažu vreme, novac i emocije u klub. Prihvatanjem viših cena sezonskih karata i masovnom kupovinom, žele da doprinesu jačem timu i nezavisnijem klubu. Zato Grobare brinu poslednje odluke marketinga – zatvaranje sadržaja iza Part+ pretplate, forsiranje alternativnih grbova i utisak da se ne osluškuje zajednica. Takvi potezi mogu doneti trenutni prihod, ali dugoročno slabe brend i narušavaju odnos sa navijačima.
Partizan večeras u 18:30 časova na stadionu „Tašmajdan“ igra pripremni meč protiv PAOK iz Soluna.
View this post on Instagram