Fudbalski svet mogao bi da uđe u novo doba ako predlog Arsena Vengera, bivšeg trenera Arsenala i sadašnjeg FIFA-činovnika, dobije zeleno svetlo. Venger, koji danas predvodi sektor za globalni razvoj fudbala, zagovara promenu pravila ofsajda – i to u meri koja bi mogla da preokrene tok igre kakvu poznajemo.
Legendarni Francuz smatra da bi nova tumačenja omogućila brži, efikasniji i atraktivniji fudbal, s manjim prostorom za greške sudija i više koristi za ofanzivne ekipe. U fokusu je pravilo koje se tiče situacija „na ivici“, a koje su u VAR eri često izazivale kontroverze i nezadovoljstvo navijača.
Venger je detaljno pojasnio genezu ovog pravila i razloge zbog kojih smatra da je došlo vreme za redefinisanje.
– Kada smo odlučili, pre uvođenja VAR-a, da više ne postoji ofsajd ako si u istoj liniji s defanzivcem, to je bilo 1990. godine. Nakon Svetskog prvenstva u Italiji, nije bilo golova koji su priznavani ako si bio u ofsajdu, čak i kada si bio u istoj liniji s defanzivcem. Te 1990. godine odlučeno je da igrač više nije u ofsajdu ako je u istoj liniji s defanzivcem – objasnio je Venger.
– U slučaju sumnje, korist ide napadaču. To znači da kada postoji neka minimalna razlika, kao što smo sada videli, napadač bi ranije imao prednost. Uz VAR ta prednost je nestala. I mnogi ljudi, mislim u Engleskoj, su izbrojali 37 golova poništenih zbog minimalnog ofsajda. I to je frustrirajuće. Zato sam to i predložio. Ali, sve dok je bilo koji deo tvog tela u istoj liniji s defanzivcem, nisi u ofsajdu – dodao je legendarni stručnjak.
Ipak, krajnju reč o ovom revolucionarnom koraku neće imati Venger, već telo zaduženo za promene fudbalskih pravila – IFAB.
– Za godinu dana odluku će doneti IFAB, ne ja, već IFAB – zaključio je Venger.
🗣️ „That’s why I proposed that as long as any part of your body is on the same line as the defender you’re not offside. In one year the decision will be made by the IFAB.“
Arsene Wenger provides an update on developments to the offside rule!#beINUCL #UCL pic.twitter.com/iTuHxCgqYW
— beIN SPORTS (@beINSPORTS_EN) May 6, 2025