OKRUGLI STO VSS: Zajedničko rešavanje vazduhoplovnih problema
Problemi sa kojima se sportski vazduhoplovci susreću u praksi i potreba za menjanjem određenih pravila, vazduhoplovne nesreće i njihovi uzroci i učestalost dešavanja, takse za razne usluge u vazduhoplovstvu, način sprovođenja kaznene politike i mogućnost efikasnog zajedničnog rešavanja problema na institucionalnom nivou – bile su neke od tema o kojima su diskutovali učesnici okruglog stola u organizaciji Vazduhoplovnog saveza Srbije.
– Uticaj vazduhoplovnih propisa na bezbednost letenja sportske avijacije i upravljanje vazdušnim prostorom“ bila je tema koja je za zajednički sto dovela predstavnike Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Direktorata civilnog vazduhoplovstva (DCV), Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA), VSS-a, vazduhoplovnih klubova iz Srbije, ali i prestavnike iz Hrvatske, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Slovenije. Ovaj okrugli sto organizovan je kroz projekat CAN (Prekogranično vazduhoplovno uvezivanje) iz pretpristupnih fondova Evropske unije, čiji je cilj podizanje bezbednosti u vazduhoplovstvu, jačanje malih sportskih aerodroma i jačanje kapaciteta službi za potragu i spasavanje.
Okrugli sto je zvanično otvorio pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj, Zoran Ilić koji je istakao spremnost Ministarstva da radi sa drugim institucijama na rešavanju aktuelnih problema u sportskoj avijaciji i najavio neke od novina u novom Zakonu o saobraćaju koje bi trebalo da ubrzaju pojedine komplikovane procedure.
Željko Ovuka, generalni sekretar Vazduhoplovnog saveza Srbije ukazao je da se nesreće najčešće dešavaju zbog ljudskog faktora, kao i da su najčešće na početku i na kraju sezone, i skrenuo pažnju na činjenicu da restriktivna i skupa regulativa u pojedinim segmentima neretko dovodi do povećanja ilegalnog letenja.
– Kaznena politika postoji, međutim, nadzor na terenu je slab jer je mali broj inspektora, a velika razuđenost, pa se najčešće izlazi po prijavama. Stoga je potrebno ili povećati broj inspektora ili jedan deo toga preneti u nadležnost Vazduhoplovnog saveza Srbije. Još jedan od problema su takse za registraciju sportskih aerodroma, koje su velike i predstavljaju naročito opterećenje za klubove u kojima je ostalo svega nekoliko aviona. Za njih su to značajna sredstava, dok za državu to ne predstavlja značajan prihod – istakao je Ovuka.
On je dodao da je zadovoljan što su se sve institucije odazvale pozivu i što vidi mogućnost za još bolju saradnju sa Ministarstvom, Direktoratom i Kontrolom letenja.
Predstavnici klubova izneli su neke od problema sa kojima se suočavaju i dobili odgovore od stručnjaka iz DCV-a i SMATSA koji su održali predavanja na temu klasifikacije vazdušnog prostora, primene pravilnika o letačkom osoblju, pokratanju novog meteorološkog sajta za letove na malim visinama i reorganizaciji donjeg vazdušnog prostora. Zaključak okruglog stola je da kroz VSS treba u budućnosti formulisati probleme sa kojima se suočavaju klubovi i u saradnji sa nadležnim institucijama raditi na njihovom rešavanju u što kraćim rokovima.
Sportske vesti iz zemlje i sveta možete pratiti i na našoj fejsbuk stranici Hotsport.rs, kao i na našem Tviter nalogu.