OTKRIVAMO: Koja je tajna uspeha šampiona Tur de Fransa Gerejnta Tomasa
Tajni sastojak za pobede na najvećoj biciklističkoj trci na svetu legendarni Kris Frum je otkrio svom klupskom kolegi Gerejntu Tomasu, i pomogao mu da se ove godine popne na najveći stepenik pobedničkog postolja.
Nije u pitanju nikakav čarobni napitak, kako bi neko možda mogao da pomisli. Pelcer za uspeh, naime, stiže iz specijalizovane radionice u malom nemačkom gradu Korbah, gde se proizvode čuvene gume Continental, koje je tokom trke kroz Francusku koristio Team Sky, na čelu sa sada već slavnim Britancem.
Reč je o ručno rađenim gumama visoke tehnologije, pravljenim specijalno za bicikle pobedničkog tima, koje su odigrale veliku ulogu tokom takmičenja. Tokom 3.551 prevezenih kilometara, i više od 85 sati provedenih na biciklu u protekle tri nedelje, sa samo dva dana odmora između uzbudljivih sprintova, konstantnih napada, beskrajnih penjanja duž Alpa i Pirineja i usamljenih bitaka protiv vremena, Continental je bio jedan od presudnih X faktora u trijumfu.
Biciklizam je jedan od najtežih i najopasnijih sportova, sa velikim rizikom od pada ili nesreće na svakom koraku. Zbog toga Continental, poznat i po svojim premium putničkim gumama, ima kontinuirani program istraživanja, razvoja i testiranja opreme, kako bi se osiguralo da su njihovi proizvodi uvek spremni za sve izazove.
Ali, Tur de Frans nije samo priča o britanskom timu. Čak sedam od 22 ekipe koje su 7. jula krenule iz Vendea u juris na 21 etapu, odlučile su da koriste upravo Continental pneumatike, prepoznajući da bi to bio element koji bi mogao da im pomogne da ostvare bolje rezultate. Taj spisak uključuje i španski Movistar team koji je nastupio sa čak tri vozača svetske klase, zajedno s timovima Bahrein Merida, Katusha Alpecin, Groupama-FDJ, AG2R i Dimension Data. Svaki od ovih timova doprinosio je izuzetnoj drami i sportskoj borbi za trofej 105. Tur de Fransa, uključujući čak 176 takmičara.
Izazov za vozače, a samim tim i tehnologe iz Continentala je u tome što tokom trke postoji mnogo različitih kategorija, uslova za vožnju i prepreka na koje je trebalo pronaći odgovor.
Kao što postoje maillot jaune ili žuta majica, takođe postoji i zelena majica za najboljeg sprintera, tačkasta majica za najboljeg brdskog vozača i bela majica za najboljeg vozača ispod 25 godina. Postoji i nagrada za najbolji tim, a najgresivniji vozač svakodnevno dobija posebnu nagradu za pokazanu borbenost… Još jednom, Continental proizvodi pokazali su da imaju kvalitet za više od običnih performansi na velikim daljinama, što je na primer došlo do izražaja u devetoj etapi sa preko 22 kilometra pod kaldrmom.
Pritom, da ne bi došlo do iznenađenja, tim mehaničara uvek je nosio sa sobom par rezervnih točkova na krovovima svojih automobila, opremljene sa različitim gumama, za različite uslove, u slučaju da dođe do iznenadne promene vremenskih uslova.
Sa Gerejntom Tomasom koji je apsolutni pobednik, Krisom Fumom na trećem mestu, Romajnom Berdetom (AG2R) na šestom, Mikelom Lendom (Movistar) na sedmom, Ilnurom Zakarinom (Katusha Alpecin) na devetom i Nairom Kintanom (Moviestar) na desetom mestu, u top 10 vozača na generalnom poretku čak šest njih vozilo je Continental gume na završnici u Parizu.
Upravo završeni 105. Tur de Frans bio je još jedan trijumf za timove koji su vozili na Continental gumama i za njihove najbolje vozače na svim nivoima.