HOTSPORT ANALIZA DRUŠTVENIH MREŽA – INSTAGRAM: Kako se naši klubovi snalaze na njemu? (FOTO)
Nakon što smo pisali o Fejsbuku, a potom i o Tviteru, red je da proverimo kako se naši timovi kotiraju na možda u ovom momentu i najpopularnijoj društvenoj mreži na svetu, Instagramu.
Instagram se zasniva na postavljanju fotografija, i trenutno ima preko 800 miliona korisnika, a u narednim redovima ćete moći da vidite koliko se njom služe timovi iz domaćeg šampionata.
Crvena zvezda
Crveno-beli su i ovde bez premca, pošto imaju 123 hiljade pratilaca, a o redovnom korišćenju društvene mreže dovoljno govori i broj postavljenih objava – 3,218.
Partizan
Akuelni šampion Partizan zaostaje za Zvezdom nešto više od 43.000, pošto crno-beli imaju nepunih 80.000 pratilaca, a pri tom je i po broju objava razlika osetna – 2,355.
Radnički Niš
Nišlije, u poređenju sa većinom ostalih klubova Superlige, više nego korektno koriste Instagram, pa su do sada za 664 posta sakupili 2,391 pratioca.
Čukarički
Tim sa Banovog brda obilato koristi prednosti ove društvene mreže, aktivni su, promovišu dešavanja u klubu, pa su postovali čak 1,034 puta i privukli pažnju 4,206 korisnika ove mreže.
Spartak Subotica
Subotičani takođe spadaju u red superligaša koji obilato koriste mogućnosti Instagrama sa 778 postavljenih slika, te 1,204 pratioca.
Voždovac
Jedan od praćenijih i, čini se, kreativnijih klubova na ovoj društvenoj mreži jeste Voždovac, koji ju je koristio samo 72 puta, ali je broj pratilaca više nego dobar – 4,122. Ne bez razloga.
Napredak Kruševac
Kruševljani imaju 359 postova, 1,293 pratioca i običaj da se podsete lepih događaja iz klupske istorije.
Vojvodina
Tim iz „srpske Atine“ spada među aktivnije, pa su sa 513 objava na broju od 4,126 pratilaca.
Mladost Lučani
Tim iz Lučana se tek skoro bacio u „instagram“ vode, imaju samo 33 objave, ali i solidan broj pratilaca – 232. Akcenat je na slikama sa utakmica, ali ima interesantnih i svakako ih vredi ispratiti:
Radnik Surdulica
Marketing tim kluba iz Surdulice uspeo je da privuče 498 pratilaca uz 381 post.
OFK Bačka
Bačka je pomalo „usporila“, pošto je od poslednje objave prošlo skoro mesec dana, ali ih je do pobede nad Radom 2:1 bilo 99, uz 757 pratilaca.
Mačva Šabac
Polufinalista kupa Srbije aktivan je na ovoj društvenoj mreži uz 487 postova, te 2,273 pratioca.
Javor Ivanjica
Ivanjičani svoj Instagram koriste najviše kako bi obavestili navijače o vremenu odigravanja meča, a prikupili su 302 pratioca uz 25 objava. Mada, neke su više nego sjajne.
Rad
Ni „Građevinari“ sa 1,915 objava i 2,183 posta nisu za potcenjivanje. A ni po kreativnosti i inspiraciji ne zaostaju za drugima. Štaviše…
Jedini tim bez zvaničnog Instagram naloga jeste Zemun.
Kada se sve sabere i oduzme, utisak je da domaći klubovi ovu društvenu mrežu ili koriste na pravi način, ili su na putu da to učine, ili još uvek uče. Ali, sve u svemu, trend je izuzetno pozitivan i lepo je videti da su osobe zadužene za marketing ovih timova bar na ovaj način uhvatile korak sa modernim trendovima.
Ipak, primetna je razlika ne samo u broju pratilaca, već i u pristupu koji Crvena zvezda i Partizan imaju kada su u pitanju društvene mreže.
No, o ukupnoj analizi, u četvrtom nastavku…