ZABLUDA: Da li znate kako je nastao jedan od najpoznatijih slogana na svetu?
Ako mislite da je slogan ‘Just do it’, Najk kompanije sportske opreme u svom nastajanju imao veze sa sportom u velikoj ste zabludi.
Pravu istinu je otkrio formalni tvorac ovog slogana Den Viden. Slogan u svom nastajanju nije imao veze sa sportom, naprotiv… Bile su to poslednje reči masovnog ubice pre nego što ga je streljački vod lišio života.
– Izgovorio ih je čovek iz Portlanda, Geri Gilmor, 70-tih godina prošlog veka, koji je u Juti ubio čoveka i ženu i zbog toga bio osuđen na smrt. Kada ga je komandant streljačkog voda upitao da li želi da izgovori svoje poslednje reči, on je samo rekao: Let’s do it (hajde uradite to) – objasnio je Den Viden, koosnivač kompanije ‘Viden i Kenedi’.
– Nije mi se dopalo ‘let’s do it’, pa sam prepravio u sada dobro poznato ‘just do it’ – rekao je Viden.
Isprva se ovaj slogan nije dopao vlasniku Najk kompanije Filu Najtu, ali ga je Viden nagovorio da mu ipak veruje. Sve ostalo je istorija.
– To je bez premca najbolji slogan 20. veka. Obišao je ceo svet i prošao mnoge generacije i uvek je Najk povezivao sa uspehom. Mušterije i danas veruju da će biti uspešne ukoliko koriste proizvode ove kompanije, samo zbog slogana – istakao je Den Viden.