Vozač Red Bula Maks Ferštapen rekao je danas da bi želeo da se u Formulu 1 vrate bučni motori sa 10 cilindara (V10), kada isteknu nova pravila u tom takmičenju.

Povezane vesti

Čelnici Formule 1 su 2014. godine uveli turbo hibridne motore sa šest cilindara, ali su navijači kritikovali tu odluku pošto tokom trka nema prepoznatljive buke koju prave V8, V10 i V12 motori koje su koristile prethodne generacije vozača.

Medjunarodna automobilska federacija (FIA) je u petak u Parizu održala sastanak sa aktuelnim i budućim proizvodjačima a razgovaralo se o propisima vezanim za motore i posle 2020. godine. Upravljačko telo Formule 1 saopštilo je da je postignut dogovor da se predje na jeftinje i bučnije motore.

Predsednik FIA Žan Tod nedavno je izjavio da je zabrinut da bi povratak na V10 i V12 motore bio „neprihvatljiv za društvo“.

Ferštapen je rekao da se nada da će se u Formuli 1 ponovo voziti V10 motorima.

– Mislim da bi bilo vrlo lepo da imamo V10 motore ili tako nešto, sa divnim zvukom. Sadašnji motori su mi dobri u mom bolidu, ali mislim da navijači nisu baš impresionirani, ako ih uporedjujete sa V10 ili V12 motorima, rekao je Ferštapen za Autosport.

V10 motori su korišćeni u Formuli 1 do kraja 2005. godine, pre nego što su zamenjeni V8 motorima.

Povodom sve češće upotrebe električnih motora, Ferštapen je rekao da nije ljubitelj toga.

– Trebalo bi da ostavimo stvari ovakve kakve jesu u narednih 15 godina. To mi ne bi smetalo. Posle toga mogu da uvedu da sve bude potpuno električno. Nadam se da će se u Formuli 1 do tada koristiti benzinski motori. Oni koji se čuju, rekao je Ferštapen.

PROČITAJ I OVO:  FORMULA 1: Velika glupost Hamiltona, Fetel je 'kralj' Bahreina