Analizirajući sve potrebne parametre koji moraju da zadovolje potrebe organizma posle treninga, počevši od proteina, preko ugljenih hidrata, vode… Veliki je broj namirnica koje mogu da budu u opticaju. Za Vas izdvajamo top sedam namirnica posle napornog treninga.

Povezane vesti

JAJA

Belance iz jajeta je idealan izvor proteina koji su Vam potrebni posle treninga. Svako jaje sadrži oko 70 KCal i 6,3 g proteina, a spada u top 10 namirnica koje sadrže prirodni izvor vitamina D. Nemojte se oslanjati na Roki filmove, gde jaja na oko i kajgane igraju glavnu ulogu. Prava istina je da ćete u kuvanom jajetu dobiti duplo veću dozu proteina.

ČOKOLADNO MLEKO

Moja Kravica čokoladno mleko

Moja Kravica čokoladno mleko predstavlja visoko vredni napitak u nutritivnom smislu, koji u 250ml sadrži prosečno: 7,25 g proteina, 25 g ugljenih hidrata, 2,5 g masti, 275 mg kalcijuma i energetsku vrednost od 151,5 KCal. Čokoladno mleko ima važnu ulogu u oporavku organizma posle napornog vežbanja. To se naročito odnosi na oporavak mišićne mase. Prema dostupnim istraživanjima, koja su u svetu sprovođena u prethodnih par godina, došlo se do saznanja da konzumiranje niskomasnog čokoladnog mleka  ( Moja Kravica čokoladno mleko sadrži 1% masti ) povećava izdržljivost, gradi mišiće, smanjuje masti i poboljšava performanse vežbanja. Zbog odgovarajuće kombinacije sastojaka, Moja Kravica čokoladno mleko je idealan mlećni napitak za sportiste i decu u razvoju, jer pored ugljenih hidrata organizam iz čokoladnog mleka dobija i proteine mleka, kalcijum i vitamine.

KINOA

alterecofoods.com

Integralni pirinač jeste jedna od opcija da se unese kvalitetna količina ugljenih hidrata posle treinga, ali on je nemoćan u borbi protiv bogatog sadržaja vitamina i hranljivih materija koje se nalaze u kinoi ( quinoa ). Ona sadrži mnogo više proteina i vlakana od inegralnog pirinča, a mnogo je lakša i brža za pripremu. O kinoi će biti više reči u nekom o narednih postova.

CEĐENI SOK OD POMORANDŽE

insideintercom.io

Umesto Gatorade i sličnih energetskih napitaka veštačkog porekla stavite u blender nekoliko pomorandži. Pored vitamina C za koji svi znamo da se nalazi u pomorandžama, sadržaj kalijuma koji se nalazi u njima nikako nećemo moći adekvatno da dobijemo iz veštačkih napitaka. Kalijum je izuzetno važan za Vaše mišiće koji su iscrpljeni i ispražnjeni posle treninga. Sok od pomorandže može jako lepo i ukusno da se kombinuje sa proteinskim šejkovima.

BANANE

www.winkyboo.com

Banane su bogate “dobrim” ugljenim hidratima koje su idealne posle treninga. Ovi brzo delujući ugljeni hidrati će uticati da se Vašem organizmu vrati potrebna količina glikogena koja pomaže u obnovi oštećenih mišićnih ćelija. Banane sadrže takođe dosta kalijuma

ANANAS

by Rob Wind

Bromelain koji se nalazi u ananasu ima antiinflamatorno dejstvo tako da pomaže boljem i bržem oporavku kod pojave uganuća ili otoka. O visokom sadržaju vitamina C i drugim benefitima ananasa možete pročitati ovde. 

VODA

 

Na poslednjem mestu liste, ali prvom po važnosti. Posle treninga ako se organizmu ne vrati potrošena količina tečnosti svodi se na to kao da niste ni vežbali. Voda je izvor života, mi smo voda i stalna rehidratacija organizma je naša dužnost i obaveza dabi pravilno i kvalitetno živeli. Svakih 500 g koje izgubite posle treninga bi trebalo nadoknaditi sa 2-3 čaše vode.

hotsport.rs – Marko Jovašević

PROČITAJ I OVO:  VUČELIĆ: Andrija Živković dobija najveći ugovor u istoriji Partizana, plata milion evra!