UN dijeta se sprovodi u toku 90 dana i obavezno se mora poštovati redosled ishrane.

Povezane vesti

Ova se dijata zasniva na pručavanjima Brede Hrobat i Mojce koje su uređivale časopis Rina, namenjen osobama sa viškom kilograma. Ova dijeta je karakteristična po tome da autorke tvrde da se može izgubiti od 18 do 25 kilograma, što je čini veoma atraktivnom. Treba imati u vidu i jednostavnost kao i dostupnost namirnica u njenom planu ishrane. Ovaj plan mršavljenja staje na nekoliko stranica i ne zahteva nikakve specijalne vrste hrane. U nekim zemljama, postoje restorani koji na svojim jelovnicima imaju specijalno pripremljena jela u skladu sa pravilima ovog devedeseto dnevnog plana mršavljenja.

Osnovna ideja ove dijete nije samo izgubiti višak kilograma, nego iz temelja promeniti navike ishrane i metabolizam, što sa svoje strane donosi stabilizaciju postignutog stanja i isključuje se mogućnost vraćanja suvišnih kilograma. Zbog ovih svojih osobina autori su ovu dijetu nazvali „UN-diet“ (ne-dijeta, na engleskom) što fokus stavlja na pravilnom načinu prehrane a ne na izgladnjivanju kod klasičnih dijeta. Ova se dijeta ponekad netačno naziva i dijeta Ujedinjenih Nacija.

Osnovni koncept ove dijete je unošenje nutritivnih supstanci po danima. Imamo četiri dana koji se ciklično smenjuju, i to, proteinski dan, skrobni dan, dan ugljenih hidrata i voćni dan. U samom jezgru ove dijete se tako nalazi princip strogog pridržavanja redosleda po danima i to je i osnovni zahtev za uspešnost iste. Dijeta se odvija u toku tri meseca. Svaki dan, bez obzira, ima isti doručak koji se sastoji od dve vrste krupnog voća po izboru, ili dve šake sitnog voća, takođe po sopstvenom izboru.

Proteinski dan

Za vreme proteinskog dana, dozvoljene su namirnice koje sadrže belančevine, kao što su meso, riba i jaja. Ali, dozvoljeno je i povrće sa malim brojem kalorija u velikim količinama. Proteini iz mesa i ribe su karakteristični po tome što sprečavaju gubitak mišićne mase, daju osećaj sitosti i usporavaju metabolizam. Oni donose potreban broj kalorija za proizvodnju energije ali njihovo razgrađivanje u organizmu nije jednostavno. U metaboličkim procesima dolazi do proizvodnje glukoze iz izvora koji nisu ugljeni hidrati, što je važno za dobijanje energije kod osoba na dijeti.

Skrobni dan

Za vreme skrobnog dana koji dolazi odmah posle proteinskog dana, kada je metabolizam bio usmeren na stvaranje glukoze iz izvora koje nisu ugljeni hidrati. Zalihe skroba u jetri i mišićima su nakon toga potrošene, pa se ugljeni hidrati koji bi se u normalnim uslovima metabolizma skladištili u masno tkivo, sada ne mogu da se iskoriste u tu svrhu. Ovo je prelazan dan prema danu konzumiranja ugljenih hidrata. Dozvoljeni su i izvesne namirnice koje su bogate belančevinama, kao što su grašak ili integralne žitarice.

Dan ugljenih hidrata

Trećeg dana se mogu uvesti ugljeni hidrati, kao što su testenine, torte, kolači, sladoled, čokolada, začini. Kod osoba koje imaju problema da kontrolišu izbor namirnica, ovaj dan je svojevrsna nagrada za čulo ukusa.

Voćni dan

Kao što mu samo ime kaže, četvrtog dana u ciklusu dozvoljeno je samo voće.

Vodeni dan:

Peti dan se primenjuje samo jednom mesečno. On se bazira na vodi i sokovima, gde dolazi do smanjenog unosa kalorija. Pošto se ne unose masti i belančevine, to je ketonski dan kada organizam sagoreva masno tkivo i mlečne proteine.

Bitno je pridržavati se propisanog rasporeda. Moguće je promeniti ručak sa večerom u okviru istog dana ali ne previše često. Namirnice kojie se koriste treba da imaju što manje šećera, čak i u danu kada se konzumiraju ugljeni hidrati. Ne treba da se preskakaju obroci. Ako nekoj namirnici nije ograničen unos na dnevnom jelovniku, one se mogu jesti bez ograničenja.

Od masnoća je dozvoljeno jesti samo biljna ulja, najbolje ektra devičansko hladno ćeđeno maslinovo ulje. Dozvoljeno je unositi tečnosti u vidu vode, kafe, čajeva, limunada, i dijetetskih napitaka. Poželjno je piti i jednu multivitaminsko-mineralnu tabletu ili odgovarajuće napitke.

Nakon završetka dijete treba nastaviti sa uobičajenom ishranom ali se doručak zadržava u narednih 90 dana. Nakon pauze od 3 meseca, dijetu je moguće ponoviti ako postoji potreba, ali ne ranije.

hotsport.rs

PROČITAJ I OVO:  PROBLEM ZA NIKOLIĆA: Posle Leonarda, još jedan stranac preskače prozivku...