Skvoš se definitivno ne ubraja u kategoriju masovno omiljenih sportova, ali u svetskim razmerama jako je popularan. I to ne bez razloga: koristan je za zdravlje u tolikoj meri da ga je pre nekoliko godina časopis Forbs proglasio “najzdravijim sportom na svetu”.

Povezane vesti

Forbsovo istraživanje sprovedeno je na bazi merenja niza parametara: kardiorespiratorne izdržljivosti, mišićne snage, fleksibilnosti… na osnovu kojih je utvrđeno da ćete za samo pola sata trčanja i udaranja loptice po skvoš-komori potrošiti više od 500 kalorija.Tokom tridesetominutnog treninga kardiovaskularni sastav proradiće vam punom parom, ubrzaće vam se metabolizam i sasvim sigurno će se topiti kilogrami.

Znojenje u tri seta

Pravila skvoša su jednostavna. Kada uđete u malu dvoranu za svoš vrata se zatvaraju i suočavate se sa prednjim, glavnim zidom koji se mora pogoditi lopticom. Loptica se samo jednom sme odbiti od tla, a da bi došla do glavnog zida, mogu se koristiti i bočni zidovi. Nije važno koji ćete zid za to odabrati – za odbijanje loptice dopuštena je i stražnja staklena pregrada kroz koju ste ušli. Sve zavisi od vaše pokretljivosti, brzine reagovanja i predviđanja putanje loptice. Važno je da loptica bez padanja na tlo pogodi prednji zid, a ko u tome ne uspe – gubi bod. Profesionalni mečevi igraju se na tri dobijena seta, set se igra do 11 bodova i svaki bod se računa. Partner koji ga je osvojio, zadržava servis. Pauza između setova traje samo minut i po, što zabavu čini i telesno izuzetno zahtevnom. Dakle, znojenje je zagarantovano.

Odličan za oblikovanje tela

U skvošu ste naterani na neprestano trčanje za lopticom. Upravo ono oblikuje mišiće, povećava izdržljivost i snagu donjeg dela tela. Udarci reketom razvijaju fleksibilnost, mišiće leđa i trbuha. Ojačavaju se kosti, celokupna muskulatura, kao i otpornost kardiorespiratornog sastava.

U skvošu celo telo radi, a koordinacija i fleksibilnost pokreta povoljno deluju na sve mišićne grupa. Dobro je za zglobove koji postaju pokretljiviji. Postajete brži, okretniji, spretniji, snalažljiviji. Bedreni mišići razvijaju se impresivno.

Možete igrati i sami

Premda je skvoš eksplozivan sport, nesumnjivo i zamoran, posebna fizička sprema zapravo nije potrebna. Tempo prilagođavate vlastitim mogućnostima, pa na početku možete igrati laganije, a kada steknete kondiciju jednostavno pojačate tempo.

Prednost kod skvoša je i to što ga možete igrati sami protiv sebe (odnosno protiv zida), ako vam niko nije pri ruci. Uglavnom se, međutim, igra u paru, ili čak u parovima. Trener Srednoselec tvrdi da su samo dva sata treninga dovoljna da bi se naučile osnovne tehnike skvoša. U osvajanje bodova praćeno poboljšanjem zdravstvene slike možete, dakle, krenuti vrlo brzo.

Za ljude svih uzrasta

Skvoš nije ograničen na određeno doba, već ga igraju i deca od samo šest godina, a isto tako i stariji ljudi. Imamo i rekreativca osamdesetgodišnjaka. Za decu je ovaj sport dobar jer razvija motoriku i koncentraciju, seniorima, pak, čuva srce, kosti i drži ih u formi.

Ljubav na prvi pogled

Kod nas postoji doza skepticizma prema skvošu, pa on, nažalost, pomalo kaska za drugim sportovima, što nikako nije opravdano. Kada ljudi vide zatvoren prostor u kom se udara loptica, mnogi pomisle da to nema smisla. Napominjem, međutim, da će se mnogi od onih koji dođu na probni trening odmah zaljubiti u skvoš. Nakon dobre partije svi ostavljaju negativnu energiju iza sebe.

Reket i loptica

Po tehnici, skvoš je negde između badmintona i tenisa. Igra se reketom, lakšim i manjim od onog teniskog i malom gumenom lopticom. U badmintonu se za udarce koriste zglob i podlaktica, u tenisu se udara ponajviše iz ramena, a u skvošu laktom i podlakticom.

Rekviziti su krajnje jednostavni: obične patike, udobna sportska odeća, reket i loptica, a obavezna je dobra volja.

hotsport.rs       

Sportske vesti iz zemlje i sveta možete pratiti i na našoj fejsbuk stranici Hotsport.rs, kao i na našem Tviter nalogu.