Veliki broj mladih ljudi svakodnevno trenira kako bi dobro izgledao, ali kada padne veče i izađe u provod zaboravi kako alkohol utiče na stvaranje mišića.

Povezane vesti

Alkohol je znatno više štetan nego što većina ljudi misli, i vrlo je važno da razumete kako ova droga (da, alkohol je droga) utiče na vaš napredak. Ovo nije govor protiv droge, ali ako ste ozbiljni u vezi postizanja zaista impresivne telesne građe, definitivno treba da budete svesni pet glavnih načina na koji alkohol usporava vaše dobitke u mišićnoj masi.

1) Negativno utiče na sintezu proteina

Sinteza proteina je proces pri kom se amino kiseline spajaju da bi se formirali kompletni proteini. Prekomerno konzumiranje alkohola usporava ovaj proces čak do 20%, i samim tim što su vaši mišići sačinjeni od proteina, možete zaključiti zašto je ovo problem.

2) Smanjuje nivo testosterona i povećava estrogen

Testosteron u vašem telu je najbitniji hormon za izgradnju mišića. Jedan od ograničavajućih faktora koji određuje koliko mišića određena osoba može da stekne je njen nivo slobodnog testosterona.

3) Izaziva dehidrataciju

Bubrezi moraju da filtriraju veliku količinu vode kako bi razložili alkohol, i ovo može dovesti do ozbiljne dehidratacije tela. Voda apsolutno igra bitnu ulogu u procesu izgradnje mišića, pa čak i blaga dehidratacija može biti recept za katastrofu. Sami mišići su sačinjeni od 70% vode.

4) Iscrpljuje vitamine i minerale iz organizma

Konzumiranje alkohola dovodi do ubrzanog iscrplenja vitamina A, C, svih B vitamina, kalcijuma, cinka i fosfora. Vitamini i minerali održavaju pravilno funkcionisanje svakog malog procesa u vašem telu, a mnogi od ovih procesa uključuju mišićni rast i njihovo održavanje.

5) Povećaca skladištenje sala

Sa 7 praznih kalorija po gramu, alkohol može prilično da goji. Alkohol takođe remeti Krebov ciklus, koji igra važnu ulogu u sagorevanju sala.

Važno je zabavljati se u životu, ali previše zabave može dovesti do problema. Ako ste ozbiljni o postizanju rezultata u izgradnji mišića, definitivno treba da pratite svoj unos alkohola i da obratite pažnju na to da ga konzumirate u umerenim količinama. Nekoliko pića tu i tamo ne bi trebalo da bude problem, ali ako pijete svakog vikenda gotovo sigurno možete zaboraviti na mišićnu masu.

Ako ipak odlučite da izađete u provod, trudite se da pijete puno vode i da se pravilno nahranite sa vitaminima/mineralima i bogatim proteinskim obrokom.

hotsport.rs

Sportske vesti iz zemlje i sveta možete pratiti i na našoj fejsbuk stranici Hotsport.rs, kao i na našem Tviter nalogu.