Da je ove godine išlo sve kako treba, da nisam imao padove i neku dekoncentraciju u vezi navigacije sigurno bih stigao za deset mesta ispred, kaže Gabor Sagmajster, koji je osvojio 53.mesto na Dakar reliju.

Povezane vesti

sagmajster

Najboljim plasmanom na do sada najtežem Dakar reliju, dokazao sam da sam jedini spreman za ovako veliki zalogaj, a sa novim motrom mogao bih do još boljeg rezultata – izjavio je Tanjugu subotički motociklista Gabor Sagmajster nakon povratka sa ovogodišnjeg Dakar relija koji je vožen u Argentini, Čileu i Boliviji.

Iako je plasmanom na 53. mesto u generalnom plasmanu ostvario najbolji rezultat u Dakar karijeri, najpoznatiji domaći motociklista još nije „zadovoljan sobom“, pogotovo kad uzme u obzir da je na ovogodišnjem reliju pobeđivao fabričke vozače, odnosno vozače fabričkim timova za koje kaže da imaju „za jednu nulu“ veće budžete.

„Da je ove godine išlo sve kako treba, da nisam imao padove i neku dekoncentraciju u vezi navigacije sigurno bih stigao za deset mesta ispred. Ja mislim da mi je momentalno u ovoj sezoni na Dakaru bilo mesto tu negde između 40 i 45 mesta, ali nema veze. Stigao sam do cilja, što je najvažnije, i dokazao sam navijačima i stručnom štabu da sam momentalno jedini spreman za takav veliki zalogaj“ – rekao je Sagmajster Tanjugu.

On je vozio na svakom od do sada održanih Dakar relija u Južnoj Americi, a ovogodišnji je ocenio kao ubedljivo najteži, što se vidi u činjenici da je tokom vožnje kroz Argentinu, već trećeg dana 45 odsto takmičara odustalo, a petog njih još deset odsto.

U Boliviji, po njegovim rečima, situacija je već bila dosta bolja po pitanju staza, ali su takmičari morali dosta pažnje da obrate da velike nadmorske visine na kojima su vozili, kao i na provalije, dok ih je u Čileu dočekala mnogo prohodnija pustinja u odnosu na argentinsku, gde je mnogo mekši pesak.

Međutim, dobro „čitanje“ navigacije, odnosno „roudbuka“ koji su svakog jutra dobijali pre starta, bilo presudno kako bi se na vreme stiglo u cilj svake etape.

„Na Dakaru je najvažnije da motor svakog dana upali i da ide do kraja. To sam uspeo. Dosta dobro sam navigirao, a jedan dan sam imao peh s navigacijom, ali u suštini gledajući držao sam dobar tempo, čak sam mogao i da pojačam, da još brže idem, ali to je opet veliki rizik i ko zna šta bi se desilo“ – rekao je Sagmajster.

Tokom putešestvija dugog oko 8.500 kilometara, Sagmajster je čak stigao i da „zaradi“ – kaznu za brzu vožnju.

„Jednom sam samo prekoračio brzinu, sasvim slučajno se to desilo, jer mi je na roudbuku bio naveden radar. Međutim kasno sam zakočio, jer sam se zaleteo sa preko 140 km/h u jedno selo i nisam mogao na vreme da zakočim i spustim brzinu na 50 km/h, nego na 61, tako da sam tu dobio jedan kazneni minut i platio kaznu od 100 evra koja ide u humanitarne svrhe“ – rekao je Sagmajster.

On je na ovogodišnji Dakar otišao par meseci nakon teške povrede i operacije levog ramena, da bi tokom samog relija doživeo povredu desnog ramena, ali je ipak uspeo da dođe do cilja zahvaljujući upornosti i dobroj fizičkoj pripremljenosti, za šta veliku zahvalnost duguje kondicionom treneru Zoranu Ivanoviću.

Sada, nakon završetka relija sledi odmor i prepreme za naredni Dakar reli, a taj nastup je uslovljen nabavkom novog motocikla, jer je KTM na kojem je ove godine vozio star tri godine i ima pređenih preko 40.000 kilometara na Dakaru i relijima u okviru svetskog kupa.

„Ako bude sve u redu i ako dobijem potpuno nov motor sa injektorom, a ne karburatorom, koji je lakši i uži biću sigurno brži“ – rekao je Sagmajster uz konstataciju da trenutno nema finansijskih mogućnosti da sam nabavi novi motocikl.

Na kraju razgovora Sagmajster je izrazio nadu da će uspeti da obezbedi podršku sponzora i nabavi novi motocikl koji bi mu obezbedio još dve godine takmičenja na Dakaru i drugim svetskim relijima za koje već sada ima pozive.

U suprotnom, budućnost daljeg takmičenja jedinog domaćeg predstavnika na najprestižnijem svetskom reliju biće neisvesna.

hotsport.rs/tanjug

PROČITAJ I OVO:  Sagmajster zadovoljan učinkom na Dakar reliju